Dagens

Idag har jag varit på dbt-grupp hela förmiddagen...gick sådär..mådde inte så bra men det funkade..vi gick igenom känslor och ilska. Intressant för mig som får vredesutbrott lite titt som tätt....

Efter det åkte jag hem och hämtade maken sen bar det iväg till min individualpsykolog. Vi hade anhörigsamtal igen (brukar ha det varannan vecka) och det blev verkligen hur bra som helst. Här hemma har vi gått och retat oss på saker hos varandra när det enda vi har gjort är att missförstått varandra. Vi fick prata ut ordentligt och sätta ord på våra känslor och förklara utförligt vad det är man tänker på. Vad maken tyckte om festen jag ska på, att han är rädd att jag ska ta droger (noooo way), att jag ska handla impulsivt och bli att må dåligt. Det enda jag vill är att gå dit och fira min vän som fyllt 30 år, äta en god middag och sitta o snacka lite på kvällen.

Har haft en del skumma saker för mig, har varit helt flummig och varit lite off om man säger så. Igårkväll somnade jag i soffan som vanligt, det tog över 10 minuter för maken o väcka mig, sen gick jag upp o la mig (trodde jag), o sen vaknade jag mitt i natten av en mardröm. Jag drömde om pappa, allting hände igen, det var som att jag var där och han våldtog mig ännu en gång) så då ringde jag maken (som jobbar natt) så han fick trösta mig. Sen somnade jag igen...
Och när jag satt och väntade på gruppen kom jag på att jag ska spela in min psykologs röst när hon peppar mig eftersom hon ska ha semester en månad så då satt jag och kollade röstinspelningar och då hade jag spelat in en snutt igårkväll vid 23.30....haha helt stört!!! först hörde man en massa knak o brak och sen ett dovt heeeeeeeeeeej.... haha jag dog av skratt när jag hörde mig själv. Och inte har jag nåt minne av det heller...!

Nej nu är det dags för House (bara jag som tycker att han är läcker?!?) pusspuss// Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0