Lite tankar

Jag har gått och funderat ett tag på hur det var att vara inlagd på en låst avdelning.

Jag låg inne på LPT (lagen om psykiatrisk tvångsvård) pga hög suicidrisk. Jag fick inte gå ut, jag had personal runt mig hela tiden (extra-vak), ja jag kunde inte göra någonting själv. Vilket givetvis var väldigt jobbigt men såhär i efterhand måste jag nog erkänna att jag behövde det.
När jag blev av med mitt extravak så försökte jag på en gång ta livet av mig, försökte hänga mig men slangen gick av och jag hittades avsvimmad inne på rummet. Efter det fick jag extravak igen. Tiden gick och månader passerade, jag blev succesivt bättre och till slut blev jag av med mitt extravak.

Jag häpnas över hur olika människor som låg inlagd på psyket, det var alltifrån kända sångerskor, skådespelare, högt uppsatta chefer, kvinnan från ICA, dem självdestruktiva 18+ tjejerna, folk som mist sina nära, folk med adhd ja alla kategorier fanns där inne.

Sista gången jag var inlagd så skämtade jag en hel del när jag började må bättre. Jag tog min BH och satte på huvudet och sprang som en dåre i korridoren och fan va personalen skrattade! haha (gjorde så där med bh´n pga en ssk som trodde min bh var en väska) Ja svårt o förklara.
Sen fick jag berättat för mig att en gång så hade en fisk hoppat ur från akvariet och halkat runt i korridoren vilket slutade med att en ssk tog fisken öppnade fönstret och kastade ut den. Sen fantiserade vi om att nån från PIVA kunde ha blivit utskriven och fått en fisk i huvudet...snacka om att vårdpersonalen skulle tro att den skulle ha fått en psykos igen :-)

Det görs dokusåpor hela tiden på tv och jag har alltid sagt att skulle sverige vilja ha nåt kul o titta på så skulle dom filma inne på en låst avdelning. Fy fan vad folk skulle skratta! Den ena är fan värre än den andra! Folk som pratade om sina stalkers och papparazzi´s som inte fanns i verkligheten, en gubbe som hade adhd ggr 1000, den högljudde alkisen och drogmamman...

Nej nu får det räcka för idag! Skriver mer imorgon nu ska jag gå o nörda mig med Super Mario Galaxy 2 :-)


Pusssssss // Sofie

Kommentarer
Postat av: ASnna

2010-11-28 @ 08:40:45
Postat av: AnnaMaria

Ojoj, mitt första inlägg blev knas på något sätt....



Det finns en stor risk att folk inte riktigt fattar våra skämt. "Rökning dödar, men inte tillräckligt fort..." osv.



Vi har haft så roligt åt alla skämt, men jag tror att man måste vara lite galen för att fatta vår fantastiska humor! :)



Love you.

kramar

2010-11-28 @ 08:43:21
Postat av: Sofie

Haha jo det stämmer nog AnnaMaria! Men jag tyckte fan det e skitkul med att !smoking kills; but not fast enough"! Och fisken, fisken slår nog allt :-)



Love U too darling!!!!

2010-11-28 @ 14:45:01
URL: http://belowsurface.blogg.se/
Postat av: AM

Fisken var rolig! Verkligen.



Kan också då och då skratta åt att Raidy på fullt allvar trodde att det var jag som hade slagit den där koppen i småbitar.



Och uttrycket "kasta apelsiner på infektion".



Kraaaaaaam

2010-11-28 @ 19:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0