2 veckor idag!!!

Idag firar jag! Idag har jag inte självskadat mig på exakt 14 dagar! Stolt över mig själv! Det har inte hänt på nåra år! Så det är ett stort framsteg!

Hade det skitbra på gruppen idag, alla är så himla trevliga och vi är ett roligt gäng brudar!!! Efter gruppterapin hade jag tid hos min psykolog, hade också ett bra samtal där! Vi gjorde en kedjereaktion på en grej som hände i veckan som va ganska tuff (handlar om min pappa) och det var väldigt givande. Jag ser nu hur jag har arbetat mig upp och blivit starkare än jag var när jag började. När jag började ville jag inte prata om pappa, om vad som hänt, jag ville inte prata med min familj, inte med någon. Idag vill jag fortfarande inte prata med min familj om det som hänt, det räcker att dom vet att jag blivit utsatt för sexuella övergrepp, det behövs inga detaljer, det räcker med att jag säger att det handlar om pappa, och det är så skönt att min man förstår det och godtar det nu!

Vissa saker vill man inte prata om. Skammen är för stor och det känns för privat och äckligt! Då tar jag det hellre med min psykolog!

Idag fick jag förresten världens finaste halsband! Min lillplutt hade gjort ett fint halsband åt mig på dagis!!! Gospojken min!!! Min yngsta är väldigt kramgo och pussig av sig, jättemysigt! Idag när jag stod och gjorde mat så ropade han: Mamma pussa mej! Mitt hjärta smälter!!! Äldsta grabben tycker att det är lite fånigt med tjejer och pussar...men han blir överöst av dom hemma ändå för hemma är det ok men inte framför killkompisarna! Plutten då!

Nej nu ska jag gå o lägga mig...mår så jävla illa av medicinerna jag fick pga blödningen! Får se vad operationen innebär och vad det visar sig! Lite småskraj faktiskt...

xoxo// Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0