Lördag

Hej hopp!
Nu är det lördag och vi har en mysdag hela familjen...tänkte åka på bio men grabbarna var inte på G så vi stannade hemma istället...

Bröderna bus har softat i soffan och nu e dom uppe o leker. Maken sitter bänkad framför tv´n för snart är det Zlatan och Milan-match.

Jag sitter framför datorn ett tag... har tagit mig ett glas rött och ska ta en bacardi breezer eller tre! haha

Ja det va väl lite vardagsnytt...

Igår hade jag ett jättetufft samtal hos psykologen, berättade om några detaljer från en gång av sexuella övergreppen....har aldrig berättat detaljer för någon innan. Jag har aldrig vågat...men igår så berättade jag...min psykolog fick tårar i ögonen och jag fick megaångest! Fy fan va jobbigt det var men samtidigt befriande och slippa sitta själv med minnena. Men jag kommer aldrig berätta för mina närmsta, det är för privat och sen finns det ingen anledning till att dom måste veta detaljerna...det räcker med att dom vet vad som hänt. Skammen är så oerhört stor och det är riktigt jobbigt. Jag vet att jag inte ska känna nån skam och skuld men ändå så gör jag det. Men det e tydligen vanligt...
Det som är så skönt det är att jag vet att jag kommer få gå hos m in psykolog i 2 år...o på den tiden så ska vi väl ha betat av många saker....fast ändå så har jag haft psykologkontakt i över 2 år nu...fast jag har haft många olika pga flytten och allt det där...så jag har haft 6 stycken på 2 år! Det är egentligen helt galet fel! Speciellt med psykologer som man ska öppna sig för och få hjälp.... den psykologen jag har nu är helt underbar!! Den bästa nånsin! Så allt kanske hade sin mening!?!
Jag är iallafall glad över att jag får gå den här DBT-behandlingen...det är inte många som får göra det...tydligen skitsvårt att få platser och vissa väntar i flera år...för mig tog det typ 3 månader....så dom såg nog att jag behövde hjälp...försökte ju ta livet av mig vecka ut och vecka in...! :-(

Nej nu ska jag ta o mysa upp bredvid gubben!

Pussw o trevlig helg på er alla!! // Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0